Dům na předměstí
Každý bytový dům má majitele a obyvatele a ti mají vztahy. Napjaté, obdivné, láskyplné, přehlíživé, vzdorovité, podezíravé, falešné, majetnické, jak je libo. Dá rozum, že ani tenhle Dům na předměstí na tom nebude jinak a budou-li chtít tvůrci nabídnout publiku hašteření, udávání, nedorozumění, krádež, lásku, dojde na to. V tomto případě i na svorný celodenní výlet jeho obyvatel k vodě a zpět, když ústřední mladé dvojici ujede při návratu vlak a je z toho láska a z té rodinné usmíření a z něj otcův dar nového bytového domu, kam se všichni obyvatelé obstarožního domu na předměstí odstěhují. Což udělá těžkou hlavu jeho nesympatické majitelce, jenže kdo by ji litoval. Scenáristé Karel Poláček, Hugo Haas a Miroslav Cikán, první též autor knižní předlohy, druhý též ústřední herec a třetí také režisér zřejmě zamýšleli publikum nějaký čas zabavit. P.S. To je zpráva o historkách, které měly být příběhem, a o filmu z nich vlastně také.