Zeptejte se fanoušků
Lze vytvořit třeba druhý Mad Men, klenot z takzvané zlaté éry televize, když dnešní producenti v honbě za čísly sledovanosti často dusí rozvoj populární kultury neustálým omíláním starých motivů, filmů a postav? Zeptal se Matouš Hrdina v tomto svém textu. A odpověděl: "Jde to i jinak. Stačí se podívat, čím nejmladší fanouškovské komunity opravdu žijí a zkusit reagovat na jejich vkus a přání. Výsledek se často může velmi vyplatit." Což je ovšem rada hraběcí.
Neboť vznik díla je nutným předpokladem pro následný vznik fanouškovské komunity, která, pokud vznikne, zařadí dílo k popkultuře. Proto zareagujete-li na vkus a popkulturní přání nejmladších nebo jakýchkoli fanoušků, třeba Mad Man, nezbyde vám než omílat staré motivy, filmy a postavy, které jediné znají. Přeje-li si autor textu nové motivy, filmy a postavy a jejich nové fanoušky, tedy nedusit rozvoj populární kultury, musí se přáním starých fanoušků obloukem vyhnout. Pokud závěrem tvrdí, že "je zjevné, že bez přihlédnutí ke skutečným touhám fanoušků a vnitřnímu dění v jejich komunitách lze těžko popkulturu posouvat dopředu," pak pravdou je přesný opak.
Neboť vznik díla je nutným předpokladem pro následný vznik fanouškovské komunity, která, pokud vznikne, zařadí dílo k popkultuře. Proto zareagujete-li na vkus a popkulturní přání nejmladších nebo jakýchkoli fanoušků, třeba Mad Man, nezbyde vám než omílat staré motivy, filmy a postavy, které jediné znají. Přeje-li si autor textu nové motivy, filmy a postavy a jejich nové fanoušky, tedy nedusit rozvoj populární kultury, musí se přáním starých fanoušků obloukem vyhnout. Pokud závěrem tvrdí, že "je zjevné, že bez přihlédnutí ke skutečným touhám fanoušků a vnitřnímu dění v jejich komunitách lze těžko popkulturu posouvat dopředu," pak pravdou je přesný opak.