Gangster, policajt a ďábel
Scénárista a režisér Won-tae Lee, vypravěč příběhu Gangster, policajt a ďábel, Akinjeon, si to pořádně zkomplikoval. Jasně že sledujeme profesionální vyšetřování vražd. Ale pro policistu je to práce a najít vraha je jejím smyslem. Kdežto pro gangstera je smyslem pátrání pomsta, v práci mu vrah ani nijak nebrání ani neprospívá. Když dva dělají totéž, není to totéž, klasika. To za prvé. A za druhé vypravěč oběma klade do cesty četné, ale odlišné překážky z jejich odlišených prací, jednomu konflikty s nadřízenými, druhému s konkurencí. Obojím si zkomplikuje vyprávění tak, že k divákovu zklamání zapomíná popisovat jakékoli detaily samotného pátrání. Takže se pátrá tak nějak samo, občas, náhodou a okrajově. Je div, že vůbec chytí vraha. A aby tomu scénář nasadil korunu, poslední slovo nemá spravedlnost, ale pomsta. Kdyby policie a diváci s ní po vrahovi nepátrali, dopadlo by to stejně. Takže tak.