Bez vědomí

Bez vědomí je podle scénáře Ondřeje Gabriela úkol pro vyzvědačského agenta, ale až do konce nejasný, což ve filmu o práci nedává smysl. Divák nemůže kontrolovat, jak mu to jde, nebát se spolu s ním překážek, které mu stojí v cestě ani se neradovat nad oblafnutím protivníka. Tady autor k jen jemu známému hlavnímu úkolu přihrne bezpočet subúkolů vedlejším postavám a divák se než na jednání hlavní postavy soustředí na hádání, která z těch figurek je hlavní a co asi řeší. Když se v závěru hlavní úkol hlavní postavy potvrdí a ostatní jsou odsunuté na místo, kde měly být po celou dobu, je už pozdě. Jako když je na kouzelnickém plakátu avízované zmizení slona. Ale na představení si kouzelník nejprve hraje s cilindrem, nato s pilou v ruce zavře krásnou asistentku do truhly, za vašim uchem najde pikovou dámu, z kapsy vyloví bezpočet kytic růží, z prázdné bedýnky vylétnou holubi a na pódiu uspí dobrovolníka z publika, což je docela hezké. Jenže kde je ten slon? Takže tak.